Čo je CePIT? - Centrum podpory informačných technológií
Rozhodnutím rektora UK bolo vo februári 2009 zriadené pracovisko Centrum podpory informačných technológií (CePIT).
Pracovisko slúži ako prvý kontakt pre nahlasovanie problémov s definovanými službami IT - poskytuje telefonickú podporu používateľom IT služieb zo súčastí, ktoré sa zapojili do projektu. Je hlavnou zložkou incident manažmentu v rámci procesného riadenia, ktoré vychádza z medzinárodnej normy ITIL v.2.
Ako CePIT pracuje?
Pracovník CePIT-u formou dialógu v súčinnosti s používateľom identifikuje a rieši nahlasovaný problém. Ak ho nedokáže do rádovo 10 minút vyriešiť, postupuje ho v elektronickom systéme pre procesné riadenie určenému IT zamestnancovi súčasti UK, ktorý ho bude následne riešiť v rámci štandardného pracovného času.
Prečo CePIT?
Prínosy z navrhovaného riešenia v porovnaní s existujúcim stavom:
- Na UK sa zavádza štandardný spôsob riešenia IT problémov používaný vo vyspelom IT svete.
- Používatelia IT služieb môžu nahlásiť problém v širšom časovom intervale ako doteraz.
- Používatelia budú mať najčastejšie a najjednoduchšie poruchy „odstránené obratom“ (do 10 minút). Používateľom bude poskytnutá rada, prípadne riešenie vo veľmi krátkom časovom horizonte.
- Ak je problém centrálny (kostra siete UK, centrálne na UK poskytované služby) nevznikajú prestoje s riešením na súčasti UK.
- Pracovníci CePITu informujú spätne používateľov o stave riešenia problému.
- Kvalita výkonu práce CePIT pracovníkov je pravidelne auditovaná z technického aj komunikačného pohľadu prostredníctvom záznamov v systéme a telefónnej linky.
Môžem Cepit kontaktovať emailom ?
Z dôvodu rýchlejšieho odstraňovania výpadkov a riešenia problémov s počítačovými službami Univerzity Komenského, prijíma Centrum informačných technológií vaše podnety výhradne telefonicky.
Týmto získavate priamy prístup k operátorovi, ktorý ma aktuálny prehľad o stave služieb a dokáže odstrániť niektoré Vami nahlasované problémy už v priebehu rozhovoru. V prípade potreby bude zabezpečené posunutie incidentu na vyššiu úroveň riešenia.
Výročné správy CePITu
Centrum podpory informačných technológií za rok 2022 pomohlo svojim používateľom v 6736 prípadoch. Celkovo sme sa tak dostali na úroveň 63 500 vyriešených podnetov. V tabuľke nižšie Vám ponúkame prehľad služieb s najväčším počtom nahlásených incidentov za rok 2022.
služba | počet incidentov |
---|---|
E-ubytovanie | 1599 |
AIS | 1198 |
Univerzitný e-mail (O365) | 804 |
Univerzitné heslá | 707 |
Sieťová konektivita | 481 |