Informačná gramotnosť
Súčasná spoločnosť kladie veľký dôraz na problematiku informačnej gramotnosti (IG) predovšetkým v oblasti získavania svojbytných a nadmieru aktuálnych kompetencií akademických pracovníkov a študentov.
Zámer podporovať informačnú gramotnosť vychádza z riešenia výskumnej úlohy KEGA 133UK-4/2013 Mediálne a informačné kompetencie pre znalostnú spoločnosť Katedry knižničnej a informačnej vedy FiF UK, ktorá v spolupráci s Akademickou knižnicou UK formuluje rámec, v ktorom sa informačná gramotnosť vysvetľuje, propaguje a podporuje prostredníctvom:
- zosumarizovaných štandardov informačnej gramotnosti,
- príkladov, metodických návodov rozvíjajúcich informačné kompetencie,
- tutoriálov a videotutoriálov,
- a samostatných portálov:
- Portál mediálnej gramotnosti
- Slovník informačnej a mediálnej gramotnosti.
Návody a video tutoriály
pre študentov
Metódy a techniky individuálneho štúdia na vysokej škole
Vyhľadávanie časopiseckých článkov s využitím databáz
Bibliografické a citačné reťazenie
Hodnotenie informačných zdrojov
REVIEW: metóda hodnotenia informačných zdrojov
Populárne versus vedecké a výskumné
Tvorba abstraktov odborných prác
Webové sídlo podporujúce informačnú gramotnosť - prináša online tutoriály a iné materiály (Google vyhľadávanie, citovanie, krritické myslenie a pod.).
Video tutoriály - zamerané na prácu s užitočnými softvérovým nástrojmi (vytvorené študentmi KKVI FiF UK):
Xmind - tvorba myšlienkových máp
AllDup - vyhľadávanie a vymazávanie duplicitných súborov
Google docs - tvorba dotazníkov